Hatósági bizonyítvány
Az ügyintézés helye:
Kisapostagi Közös Önkormányzati Hivatal Nagykarácsonyi Kirendeltsége
Ügyintéző:
Czeiner Ildikó köztisztviselő
Telefonszám:
(06 25) 507 - 260/ 17 mellék
Fax:
(06 25) 507 - 260/ 18 mellék
Az eljárás jogi alapja:
Közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 83. §-a.
Az eljárás kérelemre indul.
Az eljárás menete:
-
A hatóság tény,- állapot,- vagy egyéb adat igazolására hatósági bizonyítványt ad ki.
-
A hatósági bizonyítványt a kérelem előterjesztésétől számított 8 napon belül írásban kell kiadni. A hatósági bizonyítványban fel kell tüntetni, hogy azt kinek, milyen célból, mely szerv eljárásában történő felhasználásra és milyen bizonyítékok alapján adták ki.
-
A hatósági bizonyítvány tartalmát az ellenkező bizonyításáig mindenki köteles elfogadni.
-
A hatósági bizonyítvány kiadását a közigazgatási hatóság megtagadja, ha
-
kiadása jogszabályba ütközik,
-
az igazolni kívánt tény, állapot, vagy egyéb adat más okirattal bizonyítható,
-
az ügyfél hatósági bizonyítvány felhasználásának célját nem jelöli meg, vagy szükségességét nem tudja valószínűsíteni, vagy valótlan adat, tény, állapot igazolását kéri.
-
A hatósági bizonyítvány kiállítása 3.000,- Ft illeték alá esik, az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. tv. XXI. sz. mellékletében foglaltak alapján. Ugyanezen törvény 33. §-a szabályozza az illetékmentesség kérdését, melyet minden esetben érdemben kell vizsgálni a felhasználás céljának figyelembe vételével.